Organizacja i nowoczesne zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem w branży medycznej i wellness

CEL STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Kończysz studia z wiedzą branżową, zostajesz fizjoterapeuta, dermatologiem, stomatologiem, lekarzem, podologiem, CO DALEJ?

  • Jak zbudować własny biznes?
  • Jak wejść na rynek, zaprojektować rozwój, zbudować wartość?
  • Jak zbudować relacje z pacjentami tak, żeby byli dla Ciebie najlepszą reklamą?
  • Jak zarządzać współpracownikami?

Celem kształcenia jest przygotowanie absolwentów do nowoczesnego i samodzielnego prowadzenia lub zarządzania placówkami zarówno jednoosobowych działalności, jak i większych spółek, w branży medycznej i wellness.

Trendy na rynku zdrowia ciągle ewoluują, świadomość pacjentów jest coraz większa i coraz większe są ich oczekiwania. Pozyskujemy nowych klientów w 70% dzięki wiedzy fachowej i w 30% dzięki zdolnościom społecznym, tracimy ich zaś w 70% z braku zdolności społecznych i w 30% z braku kwalifikacji merytorycznych.”
Dobry “fachowiec od zdrowia” musi zatem stać się również ekspertem od kontaktów międzyludzkich.

Dlatego nasze studia mają charakter praktyczny, ponad 60 % zajęć to warsztaty, tworzymy biznes plany, odgrywamy scenki, opracowujemy konkretne strategie marketingowe, dzielimy się doświadczeniami zarówno tymi do naśladowani jak i antyprzykładami. Ogromną wagę przykładamy do komunikacji 3xE czyli efektywną, empatyczną i etyczną.

KADRA NAUKOWO-DYDAKTYCZNA

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych menadżerów z długoletnią praktyką w obszarze medycznej, psychologów i trenerów. Bazują na aktualnej wiedzy dotyczącej z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania, rozwoju, marketingu i reklamy oraz prawa. (Szczegółowy opis poniżej)

REALIZACJA PROGRAMU

2 Semestry: 160 h + 20 h elearningu.
Program zajęć zrealizowany będzie w trybie weekendowym.
Forma zajęć obejmuje warsztaty, wykłady, ćwiczenia, e-learning ( webinaria)
DODATKOWO w trakcie studiów każdy opracuje biznes plan własnego przedsięwzięcia

PROGRAM STUDIÓW:

Ramowy program studiów obejmuje:

BUDOWANIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ MODEL BIZNESOWY (34 godz.)

  • Co dokładnie chcemy robić, co jest naszym atutem i jak to sprzedać na rynku
  • Biznes Plan jak zacząć własny biznes/gabinet/praktykę
  • Żródła finansowania ile potrzebujemy pieniędzy i skąd je wziąć (kredyt, dotacje unijne, franczyza itd.)
  • Konkurencyjność i źródła przewagi konkurencyjnej
  • Wytyczanie celów własnej działalności i swojej roli w nim
  • Podstawy finansów i rachunkowości czyli jak zarobić na tym biznesie
  • Kultura organizacyjna, jej misja, jak budować wartość firmy na rynku dlaczego do jednych specjalistów są tygodniowe kolejki a u innych poczekalnia świeci pustkami
  • Etyka w biznesie nie rób drugiemu co tobie nie miłe to tylko wstęp do prawdziwej etyki

RELACJE Z PACJENTAMI / KLIENTAMI (44h.)

  • Specyfika relacji lekarz/rehabilitant/fizjoterapeuta pacjent
  • Dobry wywiad – rozmowa – budowanie relacji – jako narzędzie terapeutyczne
  • Komunikacja 3 E kluczem do sukcesu efektywna, empatyczna i etyczna
  • Dobra komunikacja –nadawanie i słuchanie, informacja zwrotna, trudne sytuacje.
  • Coaching jako skuteczna forma rozwoju i pracy z pacjentem zmiana stylu życia, budowanie zdrowych nawyków i świadomości zdrowotnej, motywacja do pracy, jak wyznaczać i realizować cele, rozwój zawodowy i osobisty
  • Pacjent – holistyczna koncepcja zdrowia człowieka
  • Wartości i przekonania, świadomość co mną kieruje w pracy z ludźmi i jak to przełożyć na relacje z pacjentem
  • Budowanie kultury organizacyjnej przez osobisty przykład

PROMOCJA I MARKETING (32h.)

  • komunikację marketingową, a realizacja założonych celów?
  • Strategie i nowoczesna narzędzia marketingowe co pasuje konkretnie dla Twojej branży i działalności
  • Marka w Social Media – wizerunek, strategia, efekty
  • Pokonaj konkurencję! Skuteczny marketing internetowy – pozycjonowanie, kanały, narzędzia, strategia
  • Brand Activation, czyli jak angażować klientów
  • Jak, gdzie i kiedy? Skuteczne planowanie kampanii reklamowej w mediach
  • WYBRANE ASPEKTY PRAWNO ORGANIZACYJNE (6h)
  • Akty prawne dotyczące organizacji działalności jak czytać i konstruować umowy, oświadczenia, dokumentację, RODO
  • Prawa pacjenta / klienta
  • Elementy prawa pracy, ZUS, US i inne urzędy
  • Wybrane aspekty dotyczące ubezpieczeń

DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH I MENADŻERSKICH (48h.)

  • Zarządzanie sobą w czasie i efektywna organizacja pracy
  • Budowanie zespołu w ramach kultury organizacyjnej zorientowanej na pacjenta
  • Typy osobowości wg K.G.Junga czyli jak pracować z kimś takim jak ja i jak sobie radzić gdy ktoś jest zupełnie inny
  • Delegowanie -wyznaczanie celów i zadań i rozliczanie ich
  • Motywacja i Automotywacja jako element zarządzania sobą i zespołem
  • Coaching w pracy managera
  • Zarzadzanie konfliktem  (trudny pacjent, trudny pracownik)
  • Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem
  • Diagnoza własnych kompetencji

WYBRANE PRZEZ UCZESTNIKÓW NAJWAŻNIEJSZE ASPEKTY ICH PRACY (16h.)

Nasze doświadczenie nauczyło nas, że nawet najlepiej skonstruowany program rozwojowy nie jest w stanie poruszyć wszystkich, najważniejszych dla każdego indywidualnego uczestnika aspektów.
Dlatego odpowiadając na potrzeby rynku zostawiamy 2 dni warsztatowe (16h) na tematy, które zostaną zgłoszone przez uczestników jako najważniejsze/najciekawsze/najbardziej potrzebne do omówienia/przećwiczenia.

Certyfikaty po ukończeniu kierunku:

  1. Dyplom ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Rehabilitacji
  2. Certyfikat Nowoczesnego Menadżera i rekomendacje firmy szkoleniowej Level K

KADRA:

Karolina Zielińska-Salamończyk
Kierownik studiów, wykładowca, doradca biznesowy.
Od 19 lat związana ze szkoleniami, zrealizowała samodzielnie ponad 1000 dni warsztatowych. Ukończyła (a później również prowadziła) szkołę trenerów, doskonale rozumie mechanizmy procesów grupowych i metody uczenia dorosłych. Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Koźmińskiego i Podyplomowych Studiów z Psychologii Pracownika.
W 2003 roku założyła firmę Level K, specjalizuje się w szkoleniach dla kadry menadżerskiej, prowadzi warsztaty z rozwoju osobistego a także szkolenia trenerskie. Zajmuje się biznesowym prześwietlaniem organizacji, doradza w długofalowych strategiach prowadzenia biznesu. Wymyśla, organizuje i prowadzi imprezy integracyjne, eventy oraz szkolenia biznesowe realizowane metodami outdoorowymi. Wykładowca na studiach podyplomowych „Akademia Trenera” w Wyższej Szkole Bankowości, prowadziła też projekty w Wyższej Szkole Hanzeatyckiej w Słupsku.
Lubi bluesa, jeździć po świecie bez biur podróży, czytać książki, pić wino i grać na gitarze.

Elżbieta Łukaszewska 
Coach, trenerka, doradca biznesowy.
Doświadczony menadżer z 20-letnią praktyką w zarządzaniu zasobami ludzkimi zarówno w obszarze strategicznym jak i operacyjnym.
Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem, Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Pracy w Szkole Głównej Handlowej, Szkoły Coachów Akademii TROP. Studentka Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku CSR Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy.
Założyła i przez kilka lat prowadziła z sukcesem salon urody i wellness w Warszawie.
Wieloletni dyrektor personalny z doświadczeniem zawodowym w firmach: Burda International Polska (branża mediowa), Mercer (Polska) Sp. z o.o. (branża konsultingowa), MSD Polska Sp. o.o. (branża farmaceutyczna).
Pasjonatka podróżowania na własną rękę, żeglarka, miłośniczka jogi i kuchni roślinnej.

Agata Nowińska
Coach, trener umiejętności psychospołecznych, prawnik, redaktor naczelna portalu edukacyjno-rozwojowego, PRowiec..
Prawniczka, dyplomowana coach(ka) i trenerka kompetencji miękkich, specjalistka od psychologii pozytywnej i dobrostanu. Absolwentka studiów podyplomowych Psychologia pozytywna na UW, oraz Coachingu i mentoringu (SWPS), Specjalistka Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach ( certyfikat TSR), redaktor naczelna portalu edukacyjno – rozwojowego, autor tekstów, wykładowca.
Wieloletnie doświadczenie dziennikarskie, prawnicze, biznesowe i coachingowe , oraz PRowe, zdobywała zarówno pracując w dużych firmach, jak i prowadząc przez wiele lat swój własny biznes. Była dyrektor Centralnego Urzędu Zamówień Publicznych i Radca Prezesa Rady Ministrów w Kancelarii Premiera.
Zajmuje się szeroko pojętym obszarem zdrowia psychicznego i fizycznego (dobrostan-well being), rozwojem osobistym i zawodowym. Wciela w życie idee psychologii pozytywnej, którą łączy na swoich warsztatach z coachingiem. Studia z Psychologii Pozytywnej ukończyła z wyróżnieniem, z powodu „szczególnie twórczej aktywności”. Specjalizuje się w coachingu indywidualnym oraz kameralnych warsztatach. Kocha czytać. I pisać. Jeździ na rolkach terenowych, pływa na desce windsurfingowej, kocha naturę, wodę i las. Uczy się grać na pianinie. Fascynatka neurobiologii i psychologii. Połączenie konkretu z fantazją.

Rafał Kowalewski
Trener, coach, psychoterapeuta.
Ponad 35 lat doświadczeń szkoleniowych, kilkadziesiąt tysięcy godzin zrealizowanych szkoleń i coachingów dla świata biznesu i organizacji publicznych.
Wykładowca na Wydziale Psychologii UW. Psycholog. Absolwent wydziałów Psychologii i Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. W 1996 roku ukończył 3-letni międzynarodowy Qualifying Course (kurs mistrzowski, jako jedna z 13 osób w centralno-wschodniej Europie) w zakresie psychoanalitycznego podejścia do zmiany systemowej jednostek i zespołów w organizacjach, obejmującej głębokie procesy regulujące wewnętrzną motywację indywidualną i grupową), stworzony przez jedną z dwóch cieszących się najwyższym autorytetem w tej dziedzinie na świecie placówek Instytut Analizy Grupowej w Heidelbergu (Niemcy). Był on zwieńczeniem uprzedniego 4-letniego cyklu szkoleniowego w Polsce.
Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Psychologicznego opracował i kilkunastokrotnie zrealizował jako superwizor programu 2-letniej Szkoły Trenerów na licencję Trenera PTP. Pracował na zlecenie PTP, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Ministerstwa Pracy, regionalnych instytucji jak Wojewódzki Ośrodek Pomocy Społecznej, Wojewódzkie Ośrodki Metodyczne. Przygotował do uzyskania licencji trenerskich PTP około 200 trenerów.
Lubi gotować, fascynuje go nauka i zdobywanie coraz to nowej wiedzy, ciekawy ludzi i otaczającego go świata, z dużym poczuciem humoru.

Kierownik studiów:
Karolina Zielińska: karolina.zielinska@levelk.pl

ZASADY NABORU:
Studenci przyjmowani są według kolejności zgłoszeń

WARUNKI PRZYJĘCIA:
Warunkiem koniecznym do zapisania się na Uczelnię jest rejestracja online
Złożenie wymaganych dokumentów w ciągu 14 dni od momentu zalogowania się.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Karta ewidencyjna drukowana po zakończeniu rekrutacji online
  2. Podanie
  3. Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał nie jest przyjmowany, wymagany tylko do wglądu),
  4. Kopia suplementu do dyplomu (dla dyplomów wydanych po 1 stycznia 2005r., oryginał nie przyjmowany, wymagany tylko do wglądu),
  5. W przypadku kierunków, na których wymagane jest przygotowanie pedagogiczne prosimy o dostarczenie dokumentu potwierdzającego nabycie tych kwalifikacji.
  6. Kserokopia dowodu wniesienia wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej
  7. Kserokopia dowodu osobistego
  8. Deklaracja płatności
  9. Dwa egzemplarze umowy o warunkach płatności

Opłaty:

  • opłata za wpisowe: 100zł
  • opłata rekrutacyjna: 50zł
  • opłata za studia za 2 semestry z góry: 4900złzł
  • opłata za studia semestralna: 2450zł
  • opłata za studia ratalna: 590zł

DLA ABSOLWENTÓW WSR 10% ZNIŻKI ORAZ BRAK OPŁATY WPISOWEJ

*Minimalna grupa na jednym roku 12 osób
Maksymalna grupa na jednym roku 36 osób